Zdrava prehrana in fitnes - dobrodošli temi

13. 11. 2017 /

Minuli vikend smo v Mariboru v Hotelu Arena organizirali 2-dnevno delavnico na temo zdrave prehrane in fitnesa. Pravico do mednarodnih sredstev smo pridobili z udeležbo Kristijana Krajnca in Tatjane Napečnik na istoimenski mednarodni delavnici, ki je marca letos potekala v Grazu v okviru Zimskih svetovnih iger. Gre namreč za temi, ki tudi v športu specialnih olimpijcev v zadnjih letih dobivata na teži. Tako se zgodba o zdravem življenjskem slogu, ki smo jo zaželi širiti marca 2015, uspešno nadaljuje.

Ravno o začetku zgodbe pred dvema letoma in pol sta uvodoma govorila Kristijan in Tatjana. Športnik iz CUDV Črna je prišel na naš wellness program v Laško s 120 kilogrami, skoraj neposredno s psihiatrije z močno dozo zdravil, ki so mu krojila življenje. Bil je nezadovoljen, nasilen, najbolje povedano – sploh ni bil on. Danes s 30 kilogrami manj je poln življenja, optimizma in ima dobro samopodobo. Zdaj je spet športnik in s Tatjano še dvigujeta cilje. Vse to se je zgodilo po zaslugi zdrave prehrane in posledično več gibanja, ki so ga vsakodnevno vključili. Navdihujoča zgodba, ki jo podkrepi še Tatjana s svojo pripovedjo od kavča do Ljubljanskega maratona. Kako malo je potrebno za veliko spremembo kvalitete življenja. »Lepo je bilo, ko smo se družili vsi, ki se zdravo prehranjujemo,« je bil po vikendu zadovoljen Kristijan. Naučil sem se veliko novega in v domsko varstvo bom ponesel nove recepte za pripravo malice.«

V petek smo se nato pogovarjali o zdravi prehrani, več o tem pa nam je povedala zdaj že čisto naša predavateljica dr. Iva Jurov. Poudarila je, da naj bodo obroki pestri, sestavljeni iz več živil, v vseh obrokih naj prevladuje zelenjava. Hrana naj bo nepredelana – sveža zelenjava, sveže sadje, meso, nekonzervirana, nezmrznjena (z izjemo zmrznjenega jagodičevja). Uživati je potrebno mlečne izdelke, ki so v naravni obliki (polnomastno mleko in skuta, jogurt – nepredelano, brez dodatka sladkorja, arom, okusov). Telo potrebuje veliko tekočine, za kar je najbolj primerna voda, nesladkan čaj, naravni ledeni čaj, juhe, ne uživamo pa sladkanih, gaziranih in energijskih pijač. Poudarila je tudi pomen gibanja, ki naj bo del vsakdana, kajti zdravo telo je zadovoljno telo in »Če boš zdrav in zadovoljen s svojo samopodobo, boš lažje premagoval tudi ostale ovire v svojem življenju.«

Udeležencem je bilo zelo všeč tudi sodelovanje v praktičnem delu, kjer so pripravljali avokadov in tunin namaz, sadna nabodala in domač ledeni čaj.

Sobotno dopoldne je s predavanjem zapolnil Tiln Muha, fitnes inštruktor in osebni trener, sicer pa naš sodelavec v projektu specialno jadranje. Predstavil je različne gibalne sposobnosti in kako, s kakšnim treningom najboljše vplivamo na njihovo izboljšanje. Med učinki treninga je poudaril pridobivanje mišičnega tkiva in izgubljanje maščobnega, izboljšanje funkcionalnosti telesa, kar vse vpliva na našo samozavest in s tem na boljši rezultat, ki ga želimo doseči. Glede na posamezne želene cilje je predstavil zasnovo treninga skozi različne cikle, sodelujoči pa so se kasneje z delom po skupinah z izborom vaj in metod v tem preizkusili tudi sami. Vaje, ki so jih izbrali za dosego posameznega cilja, so nazorno prikazali športniki, Tiln pa je s popravljanjem opozarjal na pravilno izvedbo. Razložil je pomen odmora, ogrevanja, sproščanja in regeneracije po treningu. Nato je sledil še praktični del v fitnesu, kjer so sodelujoči športniki komaj čakali na aktivno udejstvovanje. »Videli smo nove vaje, ki jih bomo v bodoče prakticirali,« je bil zadovoljen trener iz VDC Šentjur, enota Šmarje Dejan Uršič, trenerki Jelka Horvat in Klavdija Selan iz Velenja pa sta ugotovili, da so doslej nekatere vaje izvajali napačno in je bil prikaz pravilne izvedbe več kot dobrodošel.

Seminar smo sklenili s podelitvijo potrdil o udeležbi, zdravim kosilom ter kopanjem v Hotelu Habakuk. Zahvaljujemo se Evropski specialni olimpiadi, ki je prek programov EU podprla naš projekt. Odločili smo se, da ga spomladi zagotovo ponovimo, še pred tem pa pripravimo seminar s podrobnejšo vsebino samo za trenerje.

Zapisala: Urška Kustura

 

cookie